Vi bruker cookies i likhet med de fleste andre nettsider. Ved å bruke nettsiden vår,godkjenner du at vi samler data gjennom cookies.X

Antall registrerte selskaper
  • 2
  • 3
  • 1
  • 2
  • 1

Start aksjeselskap – tid er penger



Her kommer noen gode tips til hvordan du som skal starte aksjeselskap kan få tiden til å strekke til. Hva er det viktigste? Det er et spørsmål om prioritet, vel verdt å stille deg selv. For det som er mest produktivt for foretaket, må få høyest prioritet. Velg å gjøre det som gir mest og best resultat.

På en annen måte har man naturligvis lov til å prioritere det man har lyst til å gjøre – men pass på at det bidrar til at ditt aksjeselskap går fremover og med gevinst. Et poeng er selvfølgelig at jo bedre man liker det man holder på med, jo mer produktiv har man en tendens til å være. Og det er viktig at man føler seg nyttig og arbeidsom. Det er viktig å merke seg at det ikke er noen sammenheng mellom det å være produktiv og det å ha mange baller i luften på en gang. Tvert imot har disse to scenariene en tendens til å jobbe mot hverandre. Før du tar på deg en tidskrevende oppgave bør du derfor spør deg selv om denne oppgaven gir noen tilbake til foretaket. Det er altfor lett å legge ned masse tid i oppgaver som ikke gir resultater og som ikke bidrar positivt til foretaket, og som foretakseier har man ingen tid å miste til slike oppgaver.

Pass deg for forstyrrende faktorer

I dagens samfunn er det utrolig lett å la seg distrahere fordi man får en konstant input gjennom sosiale medier. Facebook, Instagram, Twitter og mail mail mail. Små oppgaver kan ende opp med å ta flere timer, og plutselig har de timene blitt til en hel dag. Den store utfordringen er det faktum at man som bedrift er nødt til å være tilstede på sosiale medier, og da er det utrolig lett å bli revet med. Hvis man for eksempel må lage en statusoppdatering på Facebook-siden til foretaket, blir det fort at man sitter en halvtime lenger å skroller gjennom dagens nyhetsoppdateringer. Her gjelder det å være strukturer tog tydelig. Hvis du vet at du har en tendens til å glemme bort tiden, så sett på en alarm som minner deg på at dine 10 minutter på sosiale medier er over. Gjør det du skal, og ikke noe mer. Ta deg heller en avslappet time med nyhetsoppdateringene på slutten av dagen eller etter arbeidstid, så er du i det minste sikker på at du ikke spiser av dyrbar tid som bør legges inn i produktive oppgaver i foretaket.

La de riktige tingene få den tiden de trenger

Når du jobber med viktige arbeidsoppgaver, er det lurt å passe på at de får tildelt den tiden de trenger for å bli fullført på en god måte. Utålmodighet er menneskelig, men prøv å ikke ta snarveier. I de aller fleste tilfeller vil det slå tilbake på deg selv, og det kan ofte bli ubehagelig. Husk på at repeterende oppgaver blir lettere med tiden, og hvis man gir dem nok tid og oppmerksomhet de første gangene vil man etterhvert kunne utføre den på en rask og effektivt måte samtidig som man oppnår strålende resultater, hver gang. Invester tiden din der den er mest verdt og tenk langsiktig når du planlegger hvordan.

 

Registrer Aksjeselskap
image
Malin Soderstrom  273 visninger
senest oppdatert: 2018-07-02 21:40
businessman11